خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/25 - 16:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : اجتماعی
بسطامی خبر داد:

ورود کمیسیون اجتماعی به استنکاف بنیاد شهید از اجرای مصوبه مجلس

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، ضمن انتقاد از تاخیر بنیاد شهید و امور ایثارگران در اجرای مصوبه مجلس برای افزایش حقوق والدین شهدا از بررسی این موضوع در نشست روز یکشنبه این کمیسیون خبر داد.

علی اکبر بسطامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اعتراض بخشی از جامعه ایثارگران به عدم اجرای مصوبه مجلس برای افزایش حقوق والدین شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران که بر اساس قانون بودجه 1402 معادل حداقل حکم حقوقی بازنشستگان خواهد بود، گفت: ابتدا در این خصوص پیشنهادی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 ارائه و تصویب شد سپس در صحن نیز بررسی شده و به تصویب رسید.  



نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌تردید مصوبات مجلس شورای اسلامی که به تایید شورای نگهبان رسیده است، لازم الاجرا است و بنیاد شهید و امور ایثارگران حق تفسیر مصوبه مجلس را ندارد.



عضو ناظر مجلس در شورایعالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کشور خاطرنشان کرد: اگر نیاز به اعمال اصلاحاتی در مصوبه وجود داشته باشد باید لایحه‌ای برای اصلاح بودجه به مجلس تقدیم شود و قطعا باید این اصلاحیه توسط مجلس اعمال شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران نمی‌تواند در این زمینه ورود پیدا کند.



عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بنیاد شهید و دولت مفسر قانون نیستند و به عنوان مجری هر آنچه که مجلس تصویب کرده و به تایید شورای نگهبان رسیده و ابلاغ شده است باید اجرا کنند و عدم اجرای مصوبات، استنکاف از اجرای قانون تلقی می‌شود و مستنکفان نیز تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.



عضو هیات رییسه فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما قطعا این موضوع را در نشست روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی مجلس با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران  پیگیری خواهیم کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 366825
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار